Альтернативне вирішення спорів (АВС) ефективний засіб вирішення конфліктів

Альтернативне вирішення спорів (АВС) ефективний засіб вирішення конфліктів

Вирішення суперечок онлайн існує вже давно. eBay, наприклад, вже понад 15 років пропонує автоматизоване вирішення споживчих спорів. Але з розвитком штучного інтелекту (ІІ) використання таких автоматизованих інструментів продовжує зростати.

Наприклад, Управління у справах фінансів та споживачів Саскачевана нещодавно запустило нові онлайн-інструменти, які допомагають споживачам та підприємствам вирішувати конфлікти. Сторони можуть вести переговори через онлайн-платформу та за необхідності використовувати незалежного посередника.

«ІІ надає людям можливість розпочати медіацію найменш нав'язливим способом», — каже акредитований сімейний медіатор Хейлі Макфейл.

«Припустимо, ми з тобою були у конфлікті. У комп'ютеризованій системі ви вводите свою позицію, а я вводжу свою, і комп'ютер видає це число, говорячи, що ви згодні на 10 відсотків; Ви хотіли б переглянути свою позицію? Я можу переглянути свою позицію, і ви можете зробити те саме, і комп'ютер оцінить, чи ми наблизилися до врегулювання», — пояснює вона.

«Я думаю, це обнадіює, бо це дає людям певний контроль за своєю долею. І, можливо, вони скажуть: «Гей, знаєш що, хоч це і була комп'ютерна програма, вона безперечно допомагає спробувати розібратися у всьому з іншою людиною». Можливо, нам потрібно перейти на наступний рівень і найняти когось. Тому я думаю, що ІІ — чудовий спосіб достукатися до людей».

ІІ також використовується для узагальнення законодавства, аналізу даних, аналізу та розробки документів. Але він має обмеження.

У червні 2023 року суд королівської лави Манітоби видав практичну вказівку щодо використання штучного інтелекту в судових документах, пославшись на стурбованість з приводу надійності та точності інформації, що генерується ІІ.

А в серпні Центр арбітражу та посередництва Силіконової долини, що спеціалізується на спорах, пов'язаних із технологіями, опублікував проект рекомендацій щодо використання ІІ в арбітражі. У керівних принципах прямо зазначено, що «арбітр не повинен делегувати будь-яку частину своїх особистих повноважень будь-якому інструменту штучного інтелекту. Цей принцип особливо застосовний до функції арбітра з прийняття рішень».