Посібник з розробки та моніторингу навчальних програм з медіації, який  прийнято на 32-му пленарному засіданні Європейської комісії з питань ефективності правосуддя (CEPEJ) в м. Страсбург, 13-14.06.2019 рік

Посібник з розробки та моніторингу навчальних програм з медіації, який прийнято на 32-му пленарному засіданні Європейської комісії з питань ефективності правосуддя (CEPEJ) в м. Страсбург, 13-14.06.2019 рік

Метою цього посібника є надання рекомендацій урядам держав-членів ЄС та зацікавленим сторонам у сфері медіації щодо того, як створювати та підтримувати ефективні та якісні програми підготовки медіаторів, гармонізувати мінімальний навчальний стандарт та забезпечити достатню кількість добре підготовлених медіаторів у кожній державі-члені ЄС.

Враховуючи досвід розробки глобальних професійних стандартів для медіаторів, юристів та інших осіб, які беруть участь у процесах спільного вирішення спорів та переговорів, цей документ був розроблений спільно з Міжнародним інститутом медіації (IMI).

Цей інструмент було розроблено у зв'язку з пунктом 1. Наявність Настанов CEPEJ щодо медіації.

У деяких юрисдикціях може існувати певний тип формального регулювання навчальних курсів з медіації. Це може бути саморегулювання через професійну організацію або пряме регулювання відповідним державним органом/міністерством права або юстиції. Там, де існує така зовнішня реєстрація, вона забезпечує мінімальні стандарти навчання, які можуть бути об'єктивно застосовані до всіх курсів у будь-якій юрисдикції. Вона не тільки слугує орієнтиром для нових вступників, але й може допомогти підвищити загальні стандарти навчання.

Якщо в певній юрисдикції існує вимога щодо реєстрації навчального курсу, провайдер навчання повинен її дотримуватися.

Державні або приватні (прибуткові або неприбуткові) організації можуть проводити навчальні курси з медіації та мати право на їх акредитацію.

Бажано, щоб орган з акредитації не виступав провайдером навчання, щоб забезпечити свою незалежність та уникнути недобросовісної конкуренції.

Враховуючи тісний зв'язок між навчанням і практикою, рекомендується не перешкоджати провайдерам навчання виконувати функції провайдерів медіації, а також сприяти та підтримувати практику учасників як спостерігачів або співмедіаторів після завершення навчальних модулів.

Якщо провайдери навчання не є одночасно провайдерами медіації, як це може бути у випадку університетів та інститутів, вони повинні забезпечити достатню практичну підготовку.

Зберігаючи гнучкість провайдерів навчання щодо включення до курсу змісту, який відповідає потребам їхнього соціального, культурного та правового контексту, а також етносу їхнього курсу, є певні теми, які є фундаментальними в будь-якій програмі навчання навичкам медіації та повинні бути охоплені. Ці теми зазначені в Додатку «Базова навчальна програма підготовки медіаторів» в посібнику.

Якщо національне законодавство конкретної держави-члена вимагає включення інших тем, не зазначених у цьому посібнику, провайдер навчання також повинен інтегрувати ці теми у свій курс підготовки медіаторів.

Провайдери навчання можуть включати інші теми для розвитку знань та навичок, розширюючи сферу навчання.

Зміст навчання та методика навчання повинні враховувати попередній досвід, початковий рівень знань та практичний досвід слухачів.

Навчальна програма підготовки медіаторів повинна враховувати, розкривати та заохочувати передовий досвід у цій сфері.

Наполегливо рекомендується, щоб після навчання медіації здійснювався нагляд, наставництво та безперервний професійний розвиток, закріплення, вдосконалення та оновлення знань і професійних навичок медіатора, а також ознайомлення з новими досягненнями у цій сфері.

З повним текстом Посібника з розробки та моніторингу навчальних програм з медіації, який прийнято на 32-му пленарному засіданні Європейської комісії з питань ефективності правосуддя (CEPEJ) в м. Страсбург, 13-14.06.2019 рік можна ознайомитися за посиланням (англійська мова) - https://drive.google.com/file/d/1gVA9LYexwhwk9_nwsvXlpflUr_Adsmdz/view