Що таке «сертифікований медіатор» у Німеччині. В огляді розглядається новий регламент отримання статусу медіатора у Німеччині з 2016 року

Що таке «сертифікований медіатор» у Німеччині. В огляді розглядається новий регламент отримання статусу медіатора у Німеччині з 2016 року

Огляд підготовлено на підставі перекладу статті Що таке «сертифікований посередник»? Опубліковано нові правила на Німеччині. Грег Бонд/27 вересня 2016 р. /Університет Вільдау.

Текст статті (переклад). У березні 2014 року Сабіна Волш писала тут про запропонований регламент сертифікації медіаторів у Німеччині. Нарешті, 21 серпня 2016 року Міністерство юстиції Німеччини опублікувало цей регламент. Положення набуде чинності 1 вересня 2017 року. Вперше це було обіцяно в німецькому законі про медіацію в 2012 році, що було викликано виконання ухвалення директиви ЄС. У самому законі нічого не було сказано по суті про сертифікацію медіаторів, а отже, і про якість - прогалину, яку тепер заповнює новий регламент.

Будь-хто може називати себе медіатором, і ця постанова цього не зміниться. Для того, щоб використовувати нове позначення «сертифікований медіатор», медіатори тепер мають пройти щонайменше 120 годин навчання, включаючи одну справу та індивідуальний супервізію (коучінг) цієї справи. У Положенні детально розписано, що саме має охоплювати 120 годин навчання та кількість годин, яка є для кожного – від принципів медіації до теорії конфліктів, комунікативних технологій, техніки ведення переговорів, законодавства у сфері медіації та медіації, а також цінностей медіатора. Після отримання кваліфікації медіатор повинен провести чотири задокументовані справи протягом двох років, щонайменше чотири індивідуальні супервізії за чотири справи цих протягом двох років, а також сорокарічне навчання протягом кожних чотирьох років.

Наразі не існує жодного національного правоохоронного органу, який би здійснював контроль за особами, що називають себе сертифікованими медіаторами, або навчальними закладами, які надають таке звання. Наразі це не планується. Як зазначила Сабіна Волш, це м'яке регулювання. Тож які наслідки воно матиме?

Звичайно, хто працює у сфері медіації, знає, що ринок тренінгів - це те, чим заробляють на життя багато медіаторів. Так відбувається і в Німеччині, де суди не передають велику кількість справ на розгляд зовнішнім посередникам. Існує ринок медіації та фасилітації на робочому місці або в сім'ї, часто в несудових контекстах, де ті, хто пропонує послуги, можуть бути підготовленими або непідготовленими медіаторами, супервізорами, фасилітаторами або тренерами - або мати іншу кваліфікацію. Тут, як правило, саме ринок визначає якість.

Ринок тренінгів з медіації в Німеччині, ймовірно, наближається до насичення. З кожним роком все більше і більше підготовлених медіаторів навчають все більше і більше нових медіаторів, аж до того моменту, коли це не може бути стійким. Нове регулювання змусити провайдерів тренінгів зосередитися. Провайдери тренінгів повинні позиціонувати свої продукти як такі, що ведуть до отримання кваліфікації сертифікованого медіатора – багато хто вже робить це в очікуванні нового регламенту. Це означає, що тренери, яких вони знаходять, самі повинні бути сертифікованими медіаторами. Це також означає, що вони пропонують щонайменше 120 годин, зміст яких відповідає новому регламенту. Ринок тренінгів з медіації може стати менш різноманітним в результаті цього нового регулювання, після провайдерів тренінгів все частіше пропонують саме те, що вимагає регулювання. Це може захворювання, а може і не захворювання проблеми перенаправленого ринку тренінгів, але це означає, що більше уваги приділяється якості.

Моя власна початкова підготовка з медіації була спочатку строковим курсом, який дозволив мені проводити медіацію в судах певного штату США, а потім, через деякий час, навчання в Німеччині, яке включало близько 240 годин практичної роботи. Я визнаю, що мої погляди можуть здатися передженими. Вони, безумовно, сформовані чудовою якістю - а не лише в кількості - німецької програми. Я, звичайно, не відчувала себе кваліфікованою після перших років навчання. Німецькі асоціації медіаторів виступають за ретельну підготовку, а деякі з них хочуть, щоб новий регламент збільшив необхідну кількість годин. Найбільша медіаційна асоціація Німеччини, Bundesverband Mediation, вже багато років проводить власну сертифікацію медіаторів Bundesverband, причому вимоги до них у багатьох аспектах значно вищі, ніж у новому регламенті (наприклад, 200 годин навчання замість 120). Багато хто буде розчарований новим регламентом. Але якщо розглядати його в ширшій перспективі, то новий регламент заохочуватиме провайдерів освітніх послуг розглядати свої продукти з точки зору якості та в контексті цієї конкуренції на ринку. Просимо також відзначити зміни, внесені до регламенту між його першим проектом у 2014 році та публікацією цього року, останні вимоги до перегляду та підвищення кваліфікації стали більш вимогливими.

Я навчався за допомогою додаткових сорокагодних програм і підготував кваліфікованих медіаторів, які виконували те, що продавалося як підвищення кваліфікації після базової сорокагодинської програми. Якість і кількість не можна ототожнювати, але мій програмний досвід як тренера і практикуючого медіатора - і, я вважаю, що ви здоровий глузд - також підказує мені, що більш тривалих з тренерами, які мають відповідну підготовку і досвід, є максимально можливостей для рефлексії. , обговорення цінностей і підсумкової роботи над комунікаційними стратегіями. Вимога щодо нагляду в новому регламенті обґрунтовується на припущенні, що медіатори повинні бути дуже важливими для власної практики - ключовий елемент німецького менталітету медіації, який має такий великий сенс.

Зрештою, якщо не існує професійної асоціації, здатної забезпечити право на використання терміну «медіатор», то це буде вирішувати ринок. Завдяки новому регламенту ринок медіації в Німеччині отримав корисний інструмент для прийняття рішень. У цьому світі стає менш важливим недолік національного правозастосовного органу - ринок може весь вірус.